In de verschillende portalen die Reflectum aanbiedt wordt de CQ-index gepresenteerd.
De CQ-index (Consumer Quality Index) is een gestandaardiseerde methodiek om klantervaringen in de zorg te meten, te analyseren en te rapporteren. Zo kan men achterhalen wat patiënten en cliënten belangrijk vinden in de zorg én wat hun concrete ervaringen zijn. Het doel van de CQ-index is het bevorderen van de transparantie over prestaties van zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezien vanuit patiëntenperspectief.

 

Verbeterinformatie

Het is belangrijk dat ook de beroepsbeoefenaren, die uiteindelijk zelf verantwoordelijk zijn voor de geleverde kwaliteit, iets met de verzamelde informatie kunnen doen. Hiervoor hebben zij gedetailleerde informatie nodig die ze kunnen relateren aan de interne bedrijfsprocessen waarop zij sturen. Tot voor kort was het niet eenvoudig voor zorgverleners om de feedback uit de CQ-index te zien in de portalen. Dat hebben we verbeterd.

We bieden de cliënt de mogelijkheid om te kiezen of zij die informatie willen terugkoppelen aan de praktijkhouder/ behandelaar. De informatie van cliënten die ervoor kiezen om dit terug te geven aan de behandelaar komt vanaf nu ook in het portaal te staan. De informatie van cliënten die er bezwaar tegen hebben dat dit bij de behandelaar terugkomt wordt niet in het portaal getoond. Die informatie wordt wel doorgegeven bij aanlevering aan Stichting Benchmark GGZ.

 

Om deze feedback mogelijk te maken dient u de vragenlijst CQi-ambulant te kiezen en aan te bieden aan de cliënt. Hiermee geeft u de cliënt de keuze.

Comments are closed.

Scroll to Top