Heb je het idee dat je nog niet alles uit het Qualiview Reflectum ROM-portaal haalt? Het versturen van een vragenlijst naar je cliënt is één, maar hoe maak je nou eenvoudige rapportages van niet-anonieme vragenlijsten of wat is de status van een verzonden vragenlijst?

Met de volgende twee praktische tips haal je meer uit het Qualiview Reflectum ROM-portaal.

Tip 3: Waarom lukt het versturen van een bericht niet en/of krijg je een foutmelding?

In de meest voorkomende gevallen is onder kenmerken BSN, Berichttype en / of het e-mailadres niet goed ingevuld. Deze gegevens zijn als volgt te controleren en aan te passen:

  1. Klik op kenmerken;
  2. Klik op persoonsgegevens;
  3. Controleer de gegevens en wijzig/vul aan waar nodig;
  4. Klik op opslaan;
  5. Verstuur het bericht opnieuw.

 

Let op: maak je gebruik van een EPD(-koppeling), dan moet je deze gegevens separaat ook aanpassen in het EPD.

 

Tip 4: Hoe maak ik zelf een rapportage?

Wil je in gesprek met je cliënt de gegevens liever uitgeprint hebben in plaats van deze op te zoeken in het systeem? Of wil je gegevens vastleggen in je Elektronisch Cliëntendossier (ECD)?

In het ROM-portaal is het mogelijk om zelf rapportages te maken. Bij de instellingen kun je aangeven welke informatie je in het rapport wilt hebben en welke informatie niet.

 

Om een rapport uit te maken volg je de volgende stappen:

  1. Ga naar het tabblad resultaten;
  2. Selecteer de gewenste vragenlijst;
  3. Kies voor rapportage;
  4. Klik op instellingen en de rapportage wordt gemaakt.

Let op:
Verschijnt er bij het afdrukken geen rapport? Dan komt dit mogelijk door een pop-up-blokkering die is ingesteld in je browser (bijv. Internet Explorer, Chrome). Geef je browser toestemming om pop-ups van QuestManager te accepteren en open het rapport nogmaals.

Comments are closed.

Scroll to Top